Pages

August 5, 2014

my internship story :)

Assalammualaikum, hi :D

Hari last internship. Yay! Haha. Dah 6 bulan habiskan masa dekat A.Rahman & Associates. So, what did I learn for the past 6 months?

Learn how to record transactions using UBS accounting system, how to do audit working paper, how to do tax computation, fill up Form R & C, how to do CTC and many more.

Secara roughly itu yang aku belajar. I should be thankful sebab dapat peluang belajar semua, dpt the full image how the whole process look like which it will really help for my future :)

Itu secara luaran. Hehe.

The fact is I learn more than that. Untuk aku yang mmg low self-confident, I really learn a lot. Macam mana nak deal dgn client, have a good communication skills, how to handle work pressure, and emotional as well.

Ada orang mesti mcm 'alahai benda basic je pun'. Haha tapi jujurnya, itulah aku. Setiap hari datang kerja, mesti rasa seronok, maybe sebab  working environment. So stress tuh mcm kurang sikit :D

So i will miss a lot of people. Gila tak rindu, hari2 dok berkepit dengan diaorang haha. Thank you 3 big bosses, En Salleh, Kak Ina & En Shah for being the best bosses ever.hihi

Kak Fiqah as supervisor, tapi dah mcm best friend. Pergi mengular beli asam sama2, beli stationary, barang dapur, lepak mkn lempeng dan teman luah isi hati hahaha. I will miss you a lot kak fiqah.

Kak Lina, senior auditor. Kak lina paling rajin mengajar kitaorang. Tak pernah lokek ilmu langsung. The best part is, kak lina rajin bercerita dan aku suka dengar orang bercerita :)

Poie. The only guy dekat firm tuh.haha. Sorry plalu menyakat, gurau je sebenarnya :D Lepas ni kalau dgr lagu kris dayanti, i will remember you poie hahaha.

Afiqah, kawan mengadu domba masa internship ni. Fiqah ni muda setahun dr aku. Tapi die ni dah macam kakak da. Kalau lepak MPH, dia la tukang cerita sinopsis setiap novel. Hlovate tuh pun dia yg kenalkan. Kalau lepak Baguus, sebuah kedai menjual bahan2 masak kek, dia la mengajar aku tips2 memasak kek. I will really2 miss you fiqah. Thank you for being a good friend to me.


Dan syahir. Sorry sebab selalu kena sakat dgn kitaorang. Hahaha. Aku rasa kalau aku dengar lagu yang pelik2 mesti teringat kat kau. So all the best for your future. Semoga panjang jodoh dengan orang bangi nun tak berapa jauh di sana :p

Even if people change, the good memories will always remain.

Thank you for being part of my life.
Thank you for the sweet memories.
Thank you for everything :)

No comments: